Search engine
marketing
Cel edukacyjny
Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM) – to strategia marketingu cyfrowego stosowana w celu zwiększenia widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Zwiększenie widoczności przekłada się na wzrost liczby kliknięć w dane linki kierujące do konkretnej witryny, a tym samym przyczynia się do zwielokrotnienia liczby użytkowników w serwisie. Na SEM składa się pozycjonowanie (SEO) i kampanie PPC (z ang. Pay Per Click).
Korzyści dla Uczestnika
- Zdobędzie kompleksową wiedzę na temat SEM
- Dowie się jakie są podstawowe definicje związane z wyszukiwarką Google
- Zrozumie czym różni się SEO od SEM
- Opanuje tworzenie audytów SEO
- Pozna narzędzia takie jak: Planer słów kluczowych Google i Google Trends
- Nauczy się jak wybrać skuteczną kampanię pod konkretną strategię
Korzyści dla Organizacji
- Udoskonalenie strategii e-marketingu w organizacji
- Dostarczenie pracownikom wiedzy na temat SEM I SEO
- Poprawa dostrzegania różnorodności potrzeb Klientów
- Budowanie marki i profilu firmy w internecie
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie tworzenia skutecznych kampanii i realizowania audytów SEO
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawowe definicje związane z wyszukiwarką Google
- Mechanika działania wyszukiwarki
- SERP — strona z wynikami wyszukiwania
- Co ważniejsze: SEA czy SEO?
- Jak wyszukują internauci?
- Rola wyszukiwania głosowego
- Jak klikają internauci? Efekt „zero click”
- Rola słów kluczowych
- Definiowanie słów kluczowych. Dlaczego są kluczem do sukcesu?
- Długi ogon
- Narzędzia do identyfikacji słów kluczowych
- Narzędzie Planer słów kluczowych Google
- Narzędzie Google Trends
- Wykluczające słowa kluczowe
- Wynik jakości reklamy
- Optymalizacja witryny (SEO — Search Engine Optimization)
- Na czym polega SEO, pozycjonowanie?
- Ewolucja algorytmów Google — BERT, SMITH
- Praca na witrynie i poza witryną
- Optymalizacja techniczna. Kod witryny i formatowanie treści
- Pozyskiwanie linków — podstawy inbound marketing
- Praca nad domeną
- Optymalizacja merytoryczna — praca nad treściami witryny
- Audyt SEO
- Jak pozyskiwać szczegółowe informacje na temat stanu widoczności domeny?
- Pozycje wybranych fraz kluczowych
- Najpopularniejsze zapytania (słowa kluczowe)
- Najpopularniejsze podstrony witryny
- Widoczność w Google wg urządzeń
- Widoczność w Google wg źródeł wyszukiwania
- Widoczność w naturalnych wynikach na podstawie Google Search Console
- Wybór celu kampanii
- Reklama w wyszukiwarce w lejku zakupowym na ścieżce Klienta
- Mikromomenty, punkty styku, ZMOT
- Definiowanie celów kampanii
- Cele biznesowe, marketingowe, komunikacyjne
- Cele zasięgowe, wizerunkowe, sprzedażowe
- Konwersje jako cel kampanii
- Cele kampanii w Google Ads
- Definiowanie kampanii bez celu
- Wybór typu kampanii
- Typy kampanii w Google Ads
- Jak dopasować typ kampanii do celu kampanii?
- Dobór grupy docelowej
- Targetowanie (kierowanie) reklamy w Google Ads
- Targetowanie podstawowe
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
- Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
- Odbiorcy na rynku
- Zdarzenia z życia
- Remarketing
- Budżetowanie kampanii w Google Ads
- Bidding w reklamie PPC
- Strategie ustalania stawek:
● docelowy CPA (koszt pozyskania)
● docelowy ROAS (zwrot z nakładów na reklamę)
● maksymalizacja liczby konwersji
● maksymalizacja wartości konwersji
● ulepszony CPC (eCPC) - Modele rozliczeń: CPM, CPC, CPV, vCPM
- Automatyzacja, optymalizacja. Reklamy inteligentne
- Tworzenie reklamy loklanej w Google Ads
- Google Moja Firma
- Mapy Google
- Geotargeting
- Bezpłatne lokalne informacje o produkcie
- Wizyty w sklepie stacjonarnym a Google Ads
- Tworzenie reklamy produktowej w Google Ads
- Przestrzeń Google Zakupy
- Do czego służy Google Merchant Center?
- Konkurencyjność cenowa w GMC
- Reklamy produktowe PLA
- Analiza i mierzenie efektów reklamy w Google Ads
- Podstawowe wskaźniki skuteczności kampanii (KPI)
- Dlaczego UTM-y są ważne? Narzędzie Campaign URL Builder
- Raportowanie
- Wprowadzenie do Google Analytics
- Modele atrybucji
- Ścieżki konwersji
- Porównywanie efektywności reklamy w Google Ads z innymi kanałami
- Optymalizacja kampanii. Testy A/B
- Zarządzanie efektywnością kampanii
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |